Säkerhetsmedvetande stärker CEJNs varumärke i Busan

Busan Korea. Bredvid, John Woollett, produktchef Ultra högtrycksslang CEJN AB. Roy Eriksson, divisionschef  CEJN AB. Kim Jin-Baek, vd CEJN Korea.

Busan Korea. Bredvid, John Woollett, produktchef Ultra högtrycksslang CEJN AB. Roy Eriksson, divisionschef CEJN AB. Kim Jin-Baek, vd CEJN Korea.

Under 2016 arbetar CEJN AB och CEJN Korea med att stärka CEJNs position som säkerhetsfokuserat företag genom att rikta sig till strategiskt viktiga kunder i Busan området. Även om de flesta av de människor vi möter bekräftar en avmattning i marinsegmentet, finns det ett stort intresse för säkerhetsfrågor. Intrycket är att det finns tid till förbättringar och att få nya samarbeten att blomstra. Man tar ett djupt andetag, laddar och förbereder sig för framtiden.

Affärsklimatet i Sydkorea. Det industriella landskapet i  Busan är fylld med tunga industrikomplex mitt ibland vackra lummiga berg. Många av byggnaderna är helt nya, medan andra renoveras. Gatorna är fulla med energi och kolonner av lastbilar är på väg till den nya hamnen i Busan, Busan New Port. När CEJN reser runt området hör vi talas om tuffa tider från mer eller mindre alla, men trots allt kan man fortfarande märka positiva tongångar som bubblar under ytan. Det koreanska folket är överlevare som är vana att kämpa och i deras blick finns beslutsamhet. De letar efter nya sätt att göra saker och detta manifesteras i form av kreativitet, olika former av samarbete och företagande.

Kim Jin-Beak, Managing director CEJN Korea shows the new training center in Busan.
Kim Jin-Baek,VD CEJN Korea visar det nya utbildningscentret  i Busan.

Ny CEJN säkerhetsutbildning  i Korea. I januari 2013  presenterade CEJN ett nytt Högtryckscenter i Busan med syfte att ge bättre och närmare stöd till kunder inom marin- och varvsindustrin. Syftet är också att utveckla företagsnätverk  i området och ge plats för ett bättre tankesätt när det gäller säkerhet  bland personer som arbetar med högtryckshydraulikprodukter. "Eftersom CEJN är en genuin tillverkare av högtryckskopplingar, ser vi det som vårt ansvar att skydda våra kunder och slutanvändare  från potentiell fara; missförstånd angående äkta produkter och kopior, blanda äkta produkter och kopior, etc. ", säger Kim Jin-Beak, VD för CEJN Korea.

För några år sedan dök kopior på marknaden upp och detta har lett till en ökad risk för användare av högtryckshydraulik. CEJN kommer därför fortsätta skicka varningsmeddelanden till marinmotortillverkare, skeppsbyggare och deras partners och leverantörer. CEJN har hitils genomfört över 10 kurser och Kim är säker på att detta kommer att bidra till att öka medvetenheten i branschen: "Vårt mål är att människor ska börja tänka säkerhet och att associera CEJNs varumärke med detta".